Sustainable
Shoe Boxes
In Spring 2020, Steve Madden brand shoe boxes changed to 100% recyclable boxes made of 90% post-consumer waste and 10% virgin pulp farmed from sustainably managed forests.
Leveraging the power of fasion to be a global force for good.
Taking a Step Forward for Our Planet
The world is counting on companies like ours to support sustainable development in the fashion industry.
While our journey is just beginning, we’ve committed ourselves to incorporating better materials into our packaging, reducing and offsetting carbon emissions across our supply chain, and continuing to explore ways to increase our green efforts and advance sustainability thinking.
Our company and our people are one and the same. We consider it our responsibility to create safe and equitable workplaces for each and every person working in our stores, offices and factories, across our entire supply chain.
We take a proactive approach to ensuring that our products are safe and accessible and that all people from all walks of life feel welcome in our stores and reflected in our brand imagery.
Tirer parti du pouvoir de la mode pour être une force mondiale pour le bien.
Faire un pas en avant pour notre planète.
Le monde compte sur des entreprises comme la nôtre pour soutenir le développement durable dans l'industrie de la mode.
Alors que notre cheminement ne fait que commencer, nous nous sommes engagés à incorporer de meilleurs matériaux dans nos emballages, à réduire et à compenser les émissions de carbone tout au long de notre chaîne d'approvisionnement, et à continuer d'explorer des moyens d'accroître nos efforts écologiques et de faire progresser la réflexion sur le développement durable.
Notre entreprise et nos employés ne font qu'un. Nous considérons qu'il est de notre responsabilité de créer des lieux de travail sûrs et équitables pour chaque personne travaillant dans nos magasins, bureaux et usines, sur l'ensemble de notre chaîne d'approvisionnement.
Nous adoptons une approche proactive pour nous assurer que nos produits sont sécuritaires et accessibles et que toutes les personnes de tous horizons se sentent les bienvenues dans nos magasins et reflétées dans nos images de marque.